Povratak uličnoj modi
Nicolas Ghesquiere, umjetnički direktor i suvlasnik modne kuće Balenciaga, vjerojatno je jedan od najutjecajnih dizajnera ovog desetljeća. Njegovi se radovi pažljivo promatraju i redovito kopiraju u milijunskim serijama koje kasnije možemo vidjeti u high street dućanima. Samo za podsjetnik – upravo je kuća Balenciaga prije nekoliko sezona ponovno na tržište stavila gladiator sandale, što je izazvalu globalnu gladiatormaniju - koja traje i danas. Nekoliko sezona ranije nešto je slično s balerinkama učinila Frida Giannini (Gucci - na zgražanje, užas i financijski strah svojih poslodavaca) – i uspjela. Balerinke su sezonama bile osnovna i najprodavanija obuća, za razliku od današnje dominacije ekstremno visoke seksi obuće.
Oba branda pripadaju Gucci group korporaciji, imaju izvrsne financijske pokazatelje i možda su u ovim težim vremenima morali malo primiriti svoju kreativnost i poraditi na dizajnu koji će, prije svega, - biti prodajan.
Nakon prošlosezonske senzualnosti i elegantnog modernizma autor se odlučio vratiti uličnoj modi. ‘Da, mislio sam na urbane djevojke, oštrog vizualnog izgleda’, kaže Nicolas Ghesquiere i dodaje: - ‘..Sada svugdje oko vas možete vidjeti cocktail haljine. A ja se pitam - tko su i gdje su sve te žene koje stalno idu na cocktail zabave?...’
Prilično neobranjivo, reklo bi se, i odmah je u ovoj kolekciji stiglo mnogo lijepih komada odjeće koja će se uvijek moći kombinirati s raznom drugom odjećom. Elegantne cocktail haljine zamijenile su skinny motorističke hlače, bluze, minice i ljetne gležnjače. Elegantno i seksi, vrlo mladenački, no, Nicholas je tu ipak na teritoriju gdje vlada Isabel Marant. Vidjet ćemo uskoro njen odgovor. Nicolas Ghesquiere tvrdi da mu je želja bila stvoriti naglašeno ženstvenu kolekciju i potpuno modernu odjeću, bez ikakvih referenci na prošlost. Nekadašnji dobitnik ‘Avant–Garde Designer of the Year‘ nagrade za 2000. godinu, ovoga puta budućnost nije spominjao. Evo nekoliko slika s revije.
slike: catwalking
|