Related Posts with Thumbnails

četvrtak, 29.04.2010.

Top 10 luksuznih brandova za 2010 godinu.


Millward Brown Optimor, agencija specijalizirana za marketing i globalno istraživanje tržista, jučer je objavila svoj peti po redu izvještaj o vrijednosti, snazi i utjecaju raznih brandova, mjereno u dolarskoj vrijednosti. Na prva četri mjesta su općepoznati brandovi koje direktno i indirektno svi koriste i koji svima trebaju (Google, IBM, Apple, Microsoft), a peta je Coca Cola, koja nikome ne treba, ali uspješno prodaje bezbrižni lifestyle i nasmijanu mladost.

Image Hosted by ImageShack.us

Unutar brojnih kategorija, od flaširane vode do automobila, izdvajam samo onaj dio kojim se ovaj blog najčešće bavi. To su kategorija luksuznih brandova i poznatih proizvodjača odjeće i obuće. Vrlo detaljan izvještaj ima 73 stranice i može se vidjeti ovdje.

Na tabelama je osim dolarske vrijednosti pojedinog branda navedena kategorija – 'Brand Contribution' - što bi se najkraće moglo opisati kao povjerenje i vezanost potrošača uz pojedinu robnu marku. Ocjene su od 1 – 5, koja je najveća ocjena.

Koji puta neki brand nema neku super značajnu dolarsku vrijednost, ali se ističe velikom vezanošću potrošača uz proizvod. U toj kategoriji istraživačka agencija posebno ističe nizozemskog proizvodjača kave 'Douwe Egberts' koji je reklamama koje se vežu uz neke opće poznate emocionalne trenutke privukao ogromnu masu vjernih kupaca.

Kava 'Douwe Egberts' ima i duhovite reklame u kojima se znaju prepoznati muškarci. Meni se posebno dopala ova reklama. Nije baš ni daleko od istine.





Simpatičan primjer kako 'Douwe Egberts' veže emocije uz svoju kavu.
Poruka je da - 'važan razgovor počinje uz Douwe Egberts'





Drugi kriterij koji se vidi u tablicama je 'Brand Momentum'. Tu su ocjene od 1 – 10, koja je najveća ocjena. Najkraće rečeno, bila bi to ocjena kratkotrajnih očekivanja nekog branda u budućnosti u odnosu na grupu konkurenata. Ulagači u dionice - pozor na tu kategoriju i ocjenu.


Evo kako izgleda lista top 10 brandova unutar kategorije odjeće i obuće.
Vrijednosti su u milijardama US dolara.

Image Hosted by ImageShack.us


Iduća je kategorija luksuznih brandova. Louis Vuitton, koji se pokazuje kao vanvremenski i autentični luksuz, po peti je put zaredom na prvom mjestu. LV u vrijeme recesije nije išao na aranžmane koji bi se kupcima dodvoravali cijenom ili nižom kvalitetom. Umjesto toga, u toj su firmi investirali u kreativnost brojnih umjetnika, podigli su orginalnost i kvalitetu svojih proizvoda, pa čak i cijene.

Brandovi koji imaju veliku tradiciju, bogato naslijedje i ekskluzivnost, kao npr. Hermes, odlično su su prošli u odnosu na one koji su se odlučili obratiti masovnom tržištu. Tržište Azije, posebice Kine, bitno je utjecalo na ukupan rezultat. Kinezi se pokazuju kao potrošači izuzetno skloni lukzuznom brandovima. Samo Gucci je u Kini otvorio već 40 vlastitih dućana.

Portal 'Business of Fashion' nedavno je izvjestio da su Kinezi po potrošnji na luksuzne brandove u Parizu - izbili na prvo mjesto ($150 milijuna prošle godine). Time su pretekli Ruse, a slijede Japanci i Amerikanci. To ne uključuje troškove boravka. U Parizu pojedinačno na luksuzne proizvode najviše troše Ukrajinci ($1.300 po osobi). Za usporedbu, televizijski i novinski izvještaji ponosno brojeći horde cruiser turista u luksuznom Dubrovniku obično napominju da svaki u prosjeku potroši $35. Vrijedni novinar mudro je zaključio kako je problem slabe potrošnje u premalom broju otvorenih mjenjačnica. I problem riješen....(komentar nepotreban).


Evo kako izgleda lista top 10 brandova unutar kategorije luksuza.
Vrijednosti su u milijardama US dolara.

Image Hosted by ImageShack.us


Komentari (2) - Isprintaj - #